۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کمپین مشکوک"لبنان_جنگ_نمیخواهد"

کمپین مشکوک"لبنان_جنگ_نمیخواهد"

کمپین مشکوک"لبنان_جنگ_نمیخواهد"

کمپین مشکوک"لبنان_جنگ_نمیخواهد" کمپین مشکوک"لبنان_جنگ_نمیخواهد"

روزهای گذشته، کمپین مجازی تحت عنوان «لبنان جنگ نمی‌خواهد» راه‌اندازی شده و در آن احزاب مختلف از سازمان‌های غیردولتی تا افراد شخصی، هنرمندان و فعالان تأثیرگذار مخالف محور مقاومت، در گسترش و ترویج آن در صفحات مجازی مشارکت داشتند. این کمپین در توصیف خود اعلام کرده: «به وسیله گروهی از جوانان و بازرگانان لبنانی و با حمایت مدیر یک شرکت تبلیغاتی در خلیج ع رب سازماندهی شده است».

گزارش فصلی منتشر شده توسط شرکت متا با عنوان "گزارش تهدید خصمانه" نشان داد که کمپین "لبنان جنگ نمی خواهد" توسط یک شرکت ویتنامی به نام LT Media راه اندازی شده است که از طریق آن لبنان، را هدف قرار داده است(کما اینکه در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، و قطر تظاهرات کنندگان مخالف را مخاطب قرار داده بود)، و اینکه کمپین 1.2 میلیون دلار برای تبلیغات پولی برای همه کمپین های شرکت (از جمله کمپین لبنان جنگ نمی‌خواهد) هزینه کرده و از طریق 112 حساب فیس بوک، 49 حساب اینستاگرام و 65 صفحه دیگر سازماندهی شده است.

شرکت متا 112 حساب فیس بوک، 65 صفحه مجازی و 49 حساب اینستاگرام را به دلیل نقض خط مشی شرکت در برابر رفتارهای غیر حرفه ای و هماهنگ نشده حذف کرد.

این شبکه از ویتنام سرچشمه گرفته و عمدتاً لبنان، آمریکا، انگلستان، فرانسه و تا حدی عربستان و قطر را هدف قرار داده است.

این کمپین بیلبوردهای با هشتگ‌ لبنان_جنگ_نمی‌خواهد و  Lebanon_Does_Not_Want_War# و شعار "نمیخواهیم گذشته را تکرار کنیم" در معابر قرار داده و از لبنانی ها خواسته از خصومت نظامی با اسرائیل خودداری کند. این بیلبوردها در خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌ها و ساختمان‌های مرتفع در میدان‌ها و خیابان‌های بیروت نصب شده است

https://www.independentarabia.com/sites/default/files/styles/1368x911/public/article/mainimage/2023/11/15/879661-1245076124.jpg?itok=HSHrUB2P

توضیحی در خصوص این شرکت

شرکت "LT Media"مستقر در ویتنام در ابتدا با انتقاد از قطر شروع به فعالیت کرد، و شامل چندین کمپین منطقه ای، با هدف قرار دادن چندین برنامه از جمله برنامه های متا، یوتیوب، تلگرام و X (توئیتر سابق)، علاوه بر مدیریت وب سایت ها و قرار دادن تبلیغات در بیلبوردهای تبلیغاتی در ایالات متحده و لبنان بود.

این شرکت چهار کمپین منطقه ای را با هدف تأثیرگذاری و هدایت افکار عمومی، مدیریت کرد:

1. کمپین به زبان انگلیسی به سمت ایالات متحده و بریتانیا.

2. کمپین به زبان فرانسوی به سمت فرانسه.

3. کمپین به زبان های فرانسوی و عربی به سمت لبنان.

4. کمپین به زبان عربی که عربستان سعودی و قطر را هدف قرار می دهد.

شایان ذکر است که فعالان حزب "نیروهای لبنانی"(مخالفین مقاومت) در شبکه‌های اجتماعی بیشترین کسانی بودند که به تبلیغ و تعامل با پست‌های این کمپین پرداختند و پست‌های آن را در حساب‌های خود به اشتراک گذاشتند تا نشان دهند اکثریت لبنانی‌ها با حمایت حزب‌الله از غزه مخالف هستند. آنها تصاویر روستاها و شهرها را منتشر کردند و بدون اطلاع و آگاهی از مردم این شهرها هشتگ روی آنها گذاشتند،

همانطور که "شرکت سازماندهی" کمپینی با استفاده از تصویر خانواده خبرنگار شهید عصام عبدالله (خبرنگار رویتز) در یکی از پوسترهای خود بدون اجازه و رضایت خانواده چاپ کرد. امری که باعث شد خانواده در بیانیه ای آن را محکوم کند و خواستار حذف آن تصویر شوند و بر حمایت خود از موضع لبنان علیه اسرائیل تاکید کنند.

گزارش متا همچنین فاش کرد که این شبکه (کمپین) از حساب های جعلی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی با استفاده از عکس های شخصی تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کرده است. متا تمامی این حساب‌ها و صفحات را حذف کرد و به این شرکت هشدار داد که فعالیت خود را در پلتفرم‌های متا متوقف کند.

متن بیانیه شرکت متا:

ما این فعالیت را در نتیجه تحقیقات داخلی خود در مورد رفتار غیراصیل و ناهماهنگ مشکوک در منطقه یافتیم. تحلیل ما با استفاده از چندین گزارش عمومی در مورد کمپین های مختلف منطقه ای مرتبط با این فرآیند صورت گرفت. اگرچه افراد پشت این شبکه سعی کردند هویت خود را پنهان کنند، تحقیقات ما پیوندهایی را بین فعالیت‌های پلتفرم و یک نهاد مستقر در ویتنام به نام LT Media یافت که احتمالاً کمپین را به نمایندگی از مشتریان خود اجرا می کند. این شرکت خدماتی را برای استخدام حساب‌های جعلی و فرار از شناسایی توسط پلتفرم‌های آنلاین ارائه می‌کرد. ما نامه ای به LT Media صادر کرده ایم و از آنها خواسته ایم که فوراً فعالیت هایی را که ناقض سیاست های متا است متوقف کنند.

حضور در فیس بوک و اینستاگرام: 112 اکانت فیسبوک، 65 صفحه و 49 اکانت اینستاگرام.

فالوورها: حدود 38000 اکانت یک یا چند مورد از این صفحات را دنبال می کنند و 0 اکانت نیز این اکانت های اینستاگرام را دنبال می کنند.

تبلیغات: حدود 1.2 میلیون دلار هزینه تبلیغاتی که بیشتر آن به دونگ ویتنامی پرداخت شده است

منبع: شرکت متا

شرکة “میتا” تکشف: حملة “لبنان لا یرید الحرب” اطلقتها شرکة فیتنامیة

"لبنان لا یرید الحرب"... حملة حتی لا یتکرر الماضی

حملة "لبنان لا یرید الحرب" وتقنیات التلاعب بالرأی العام

حملة کبیرة علی الإنترنت تحت شعار " لبنان لا یرید الحرب"

لبنان لا یرید الحرب… حملة علی مواقع التواصل الاجتماعی لکی لا یتکرر الماضی

https://x.com/xpmov/status/1834305747473334522

https://bit.ly/3B30l08

کد خبر 21125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =